środa, 30 lipca 2014

Aromatyczny brokuł po azjatycku

Zwykle jadałam brokuła przyrządzonego w sposób, w jaki zwykle przyrządza się kalafior-z masłem i bułką tartą, albo po prostu ugotowanego bez dodatków.
Ostatnio natrafiłam na blogu Szybkie Gotowanie na przepis na kalafior z patelni po azjatycku. Przepis bardzo mnie zaintrygował i od razu go wypróbowałam. Kalafior był wyśmienity!
Postanowiłam spróbować w ten sposób zrobić brokuła.
Bardzo aromatyczny z nutką ostrości, w sam raz jako dodatek do obiadu.


Aromatyczny brokuł po azjatycku
/Asian style aromatic broccoli

(scroll down to see a recipe in English)

Składniki:
  • 1 brokuł
  • 1 ząbek czosnku
  • 1/2 łyżeczki curry
  • 1/2 łyżeczki kurkumy 
  • 1 łyżka nasion kolendry
  • 2-3 łyżki sosu chili słodko-pikantnego (można zastąpić płatkami chili) 
  • 1 pęczek natki pietruszki
  • 4 łyżki sosu sojowego
  • 3-4 łyżki oleju do smażenia
Przygotowanie:

Brokuła podzielić na różyczki i ugotować al dente.
Na rozgrzany tłuszcz wrzucić przeciśnięty przez praskę czosnek, a po chwili dodać wszystkie przyprawy.
Zmniejszyć ogień i przez 2-3 minuty mieszać zawartość patelni.
Następnie dodać sos chili, sos sojowy, podgotowany brokuł oraz pokrojoną natkę pietruszki.
Wymieszać i jeszcze przez chwilę podgrzewać.
Podawać od razu. 


Ingredients: 
  • 1 broccoli 
  • 1 clove of garlic 
  • 1/2 teaspoon curry 
  • 1/2 teaspoon turmeric 
  • 1 tablespoon coriander seeds 
  • 2-3 tablespoons sweet and spicy chili sauce (it can be replaced with chili flakes) 
  • 1 bunch of fresh parsley 
  • 4 tablespoons soy sauce 
  • 3-4 tablespoons oil for frying 
Divide broccoli and cook al dente.
Toss in hot oil squeezed garlic, and after a while, add all the spices.
Reduce the heat and stir for 2-3 minutes the contents of the pan.
Then add the chili sauce, soy sauce, cooked broccoli, and chopped parsley.
Stir and heat for a while.
Serve immediately.

Lato w pełni!

1 komentarz: