wtorek, 22 kwietnia 2014

Chleb Polski

To jest chleb, którego smaku się nie zapomina. KONIECZNIE trzeba go spróbować. Prosty i uniwersalny, pasuje do wszystkiego, ale przede wszystkim jest doskonały w smaku!
To najlepszy chleb pszenny, jaki udało mi się upiec. 
Najlepszy, jak z prawdziwej tradycyjnej piekarni.

Przepis należy do Tatter, a znalazłam go na forum cincin.



Chleb Polski

Podaję za Tatter: 

Składniki:

  • 200g zaczynu zakwasowego żytniego razowego (130% hydracji) (dałam 250g)
  • 550g mąki białej pszennej chlebowej
  • 50g maki pszennej razowej żarnowej lub 50g otrąb pszennych (dałam po 25g tego i tego)
  • 1 łyżeczka słodu (dałam miód)
  • 1 łyzka soli
  • 300g letniej wody
  • opcjonalnie 1/2-1/4 łyżeczki świeżych drożdży (dałam 2g świeżych)
  • opcjonalnie 2 łyżki kminku (dałam jedną)
Przygotowanie:


Wszystkie składniki wymieszać w dużej misce, a potem zagnieść sprężyste, gładkie ciasto. Zostawić w szczelnie zakrytej misce na 2 - 2 1/2 godziny i złożyć w tym czasie 2 - 3 razy.
Następnie zwinąć owalny bochenek. Umieszczam go w koszu i zostawić do wyrośnięcia na 1-1 1/2 godziny (krótko, gdy dodaje się drożdże, dłużej, jeśli chleb jest na samym zakwasie). Szybko naciąć. Piec z parą w piecu nagrzanym do 260 stopni przez 10 minut, potem obniżyć temperaturę do 230 stopni i piec jeszcze 20-25 minut. W połowie pieczenia bochenek obracam o 180 stopni, aby obie strony jednakowo się zbrązowiły.

Ja swój upiekłam w keksówce. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz