poniedziałek, 31 marca 2014

Placki owsiano-otrębowe

Zwykle rano na moim stole królują płatki z mlekiem, owsianka lub coś podobnego. Dziś jednak naszła mnie niesamowita ochota na placki, racuszki, naleśniki... I wyczarowałam sobie takie oto owsiane placki.
Wyszły przepyszne! Szybkie w wykonaniu, coś w sam raz dla niecierpliwych. Jadłam je z masłem orzechowym i dżemem wiśniowym.
Idealny początek dnia.


Placki owsiano-otrębowe
/Oat-bran pancakes

(scroll down to see a recipe in English)

Składniki:

  • 2-3 łyżki mąki owsianej
  • łyżka otrąb pszennych*
  • 2 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
  • pół szklanki mleka
  • jajko
  • łyżeczka oleju kokosowego/masła/zwykłego oleju
  • 1/8 łyżeczki sody oczyszczonej 


Przygotowanie:

Wszystkie składniki dokładnie wymieszać. Ciasto powinno mieć dość gęstą konsystencję. Smażyć na suchej patelni.

Ingredients: 
  • 2-3 tablespoons oat flour 
  • a tablespoon wheat bran*
  • 2 tablespoons whole-wheat flour 
  • 1/2 cup of semi-skimmed milk 
  • 1 egg 
  • a teaspoon of coconut oil / butter / oil
  • 1/8 teaspoon baking soda 

Preparation: 

Mix all ingredients thoroughly. The dough should have a quite thick consistency. Fry on pan without additional fat.


*Otręby przed dodaniem zmieliłam w młynku do kawy, ale myślę, że spokojnie można pominąć ten punkt.
*I have minced wheat bran before adding, but I think you can skip this.

Naleśniki wiosenne FIT

1 komentarz: