poniedziałek, 13 stycznia 2014

Kokosowe babeczki z daktylami i miodem

Specjalnie na urodziny mojej mamy. Pod względem smakowym idealne-połączenie kokosa, daktyli i miodu... mniam! Niestety ich wygląd pozostawia wiele do życzenia - wszystko przez papilotki do babeczek! Myślałam, że kupiłam na tyle sztywne, by dało się piec babeczki bez foremek, ale niestety... Niektóre przez to bardziej przypominają placuszki niż babeczki. Dlatego "na dzień dobry" mam radę-zaopatrzcie się w foremkę do babeczek ;)
Daktyle są bogate w witaminę A, C, B1, B2 i PP oraz w magnez, potas, żelazo i fosfor. Zawierają dużo błonnika, obniżają poziom cukru i cholesterolu we krwi. Miód jest świetnym zamiennikiem białego cukru-jest 1,5 raza słodszy i łatwo przyswajalny, ma właściwości prozdrowotne i przeciwbakteryjne. Dodatkowo, kokos jest źródłem witaminy B2, B6, C i E oraz innych wartościowych pierwiastków takich jak wapń i cynk. Mimo, że składa się w większej części z nasyconych kwasów tłuszczowych, jednak są to tłuszcze, które należą do tłuszczy średniołańcuchowych i nie odkładają się w biodrach. 
Na pewno będę robiła je ponownie, wtedy zaktualizuję zdjęcia.
Przepis znalazłam na Kwestii Smaku, nieco go modyfikując.

Kokosowe babeczki z daktylami i miodem

Składniki:
  • szklanka mleka
  • 3/4 szklanki mąki
  • 4 łyżki miodu
  • 150g wiórków kokosowych
  • 100g suszonych daktyli
  • 2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • szczypta soli
Przygotowanie:

Zagotować mleko z miodem, zostawić do ostygnięcia. Mąkę i proszek do pieczenia przesiać do miski, dodać wiórki kokosowe. Daktyle pokroić na kawałki i dodać do miski. Wlać mleko i wymieszać. Jajka ubić z solą i dodać do masy. Masę wlewać do foremek wyłożonych papilotkami. Piec ok. 15 minut w temperaturze 175 stopni z termoobiegiem (powinny być złote na wierzchu).


Wyszło 25 babeczek, każda po ok. 85 kcal.

Smacznego!


Niskokaloryczny styczeń

1 komentarz:

  1. Cześć:) super blog :) obserwuję i zapraszam do mnie :) http://agaslodziak.blogspot.com/ pozdrawiam Aga :)

    OdpowiedzUsuń