poniedziałek, 20 października 2014

Hiszpański omlet ziemniaczany

Jesień zawsze kojarzy mi się z ziemniakami, mimo, że nie jestem wielką fanką ziemniaków. Owszem, zjem je, ale wolę je zastąpić ryżem czy kaszą. Ale pamiętam, że zawsze na jesień mama kupowała worki ziemniaków na zapas, na zimę.
Byłam sceptycznie nastawiona, gdy siostra zaproponowała mi zrobienie omleta ziemniaczanego. Opowiadała, że będąc w Hiszpanii, jadła go jako tapas prawie codziennie.
Gdy spróbowała tego, którego razem upichciłyśmy, powiedziała: "Tak, to właśnie ten smak!"

Mi smakowało, ale się nie zachwyciłam. Jak dla mnie smakuje jak frytki z jajecznicą.

Nie pozostaje mi nic innego, jak polecić to dane fanom frytek i jajecznicy!


Hiszpański omlet ziemniaczany
/Spanish potato omelette

(scroll down to see a recipe in English)

Składniki:
  • 5 ziemniaków
  • cebula
  • ząbek czosnku
  • 3 łyżki oliwy
  • 4-5 jajek
  • sól, pieprz
Przygotowanie:

Ziemniaki obrać i pokroić na cienkie plasterki. Cebulę i czosnek drobno posiekać. Oliwę rozgrzać na patelni, wrzucić ziemniaki i smażyć ok. 15 min na średnim ogniu, od czasu do czasu mieszając. W połowie smażenia dodać cebulę i czosnek.
Jajka roztrzepać widelcem, przyprawić solą i pieprzem. Dodać na patelnię. Smażyć ok. 5 minut pod przykryciem, aż jajka się zetną. Omlet przewrócić na drugą stronę za pomocą talerza i smażyć kolejne 5 minut.


Ingredients:
  • 5 potatoes
  • onion
  • clove of garlic
  • 3 tablespoons olive oil
  • 4-5 eggs
  • salt and pepper
Preparation:

Peel the potatoes and cut into thin slices. Chop finely the onion and garlic. Heat the olive oil in a pan, add the potatoes and fry for approx. 15 minutes on medium heat, occasionally stirring. In the middle of cooking add the onion and garlic.
Beat eggs, season with salt and pepper. Add to the pan. Fry for approx. 5 minutes covered. Turn the omelette to the other side using a plate and cook another 5 minutes.

Zabieramy ze sobą posiłekSmaczna Jesień

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz