środa, 6 sierpnia 2014

Kakaowe ciasto z kaszy manny

Pomysł na ciasto z kaszy manny, nazywane przez niektórych kaszakiem, kasznikiem, kaszowcem, stefanią lub oszukanym sernikiem, podsunął mi mój chłopak. Opowiadał o pysznym cieście, które w czasach jego dzieciństwa mama robiła przynajmniej raz w miesiącu. Zaintrygował mnie tą opowieścią.
Ja nigdy takiego ciasta nie jadłam. Nawet nie wiedziałam, że z kaszy manny można zrobić coś takiego, jak ciasto. Zawsze kaszka kojarzyła mi się tylko i wyłącznie z pyszną zupą na śniadanie-albo na mleku, albo na wodzie z dodatkiem tartego jabłka.
Postawiłam sobie za cel, by takie ciasto zrobić. Trochę z ciekawości, trochę po to, by przypomnieć mu smak dzieciństwa.
Dawno temu kupiłam duże opakowanie kaszy, by mu takie ciastko sprawić.
Jak to w moim przypadku bywa, długo z tym zwlekałam, a to bo nie było czasu, bo było coś innego do zrobienia, albo po prostu ze zwykłej sklerozy.
Na szczęście się w końcu się zebrałam. Że też nigdy wcześniej nie jadłam tego ciasta! Pyszne, słodkie, banalnie proste, coś w sam raz dla leniwców, bo nie wymaga pieczenia.


Kakaowe ciasto z kaszy manny
/Cocoa cake with semolina

(scroll down to see a recipe in English)

Składniki:

  • 1l mleka
  • 200g masła
  • 3/4 szklanki cukru
  • 1 szklanka kaszy manny
  • 3 łyżki kakao
  • duże opakowanie herbatników
Przygotowanie:

W garnku podgrzać mleko z masłem i cukrem. Gdy składniki się połączą wsypać kaszę manną i podgrzewać na średnim ogniu do czasu, aż zgęstnieje. 
Spód dużej blachy wyłożyć herbatnikami, wylać na nie krem z kaszy manny. Na wierzch ułożyć drugą warstwę herbatników. 
Schłodzić w lodówce.

Ingredients:
  • 1l of milk
  • 200g of butter
  • 3/4 cup of sugar
  • 1 cup of semolina
  • 3 tablespoons of cocoa
  • large pack of biscuits
Preparation:

Heat the milk with the butter and sugar in a pot. When the ingredients have combined, add semolina and heat on medium heat until thickened.
Put biscuits under a large sheet, pour upon them the cream of semolina. On top lay a second layer of biscuits.
Cool in the fridge.

Lekkie desery bez piekarnika vol 2Dania na zimno - czyli co jeść w upalne dniZ dziećmi i dla dzieci 2014

5 komentarzy:

  1. Potwierdzam, sama robię, jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio mój faworyt ;-) Zastanawiam się jakby smakowało z dżemem... Trzeba będzie pokombinować ;-)

      Usuń
  2. Kasza manna jest bardzo uniwersalna, uwielbiam!
    Ciasto wyszło Ci cudne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widuje coraz czesciej na blogach kaszo-mannowe wypieki i nabieram na nie coraz wiekszej ochoty!
    :)
    Jest mi bardzo milo, ze bierzesz udzial w akcji dziecinnej na Mikserze.
    Kasia
    www.lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajny pomysł! przy okazji zapraszam do udziału w przepisie miesiąca
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń